Fel håll, varje gång

Jag arbetar på en ö.
Den enda vägen dit går via en bro.

På denna bro pågår ett vägarbete.  På morgonen är totalt 3 körfält öppna.  2 av dessa leder ut från ön.  Jag får således trängas i det enda pyttelilla körfältet in till ön.
När jag åker hemåt mot fattigdom och elände framåt eftermiddagen så är även då, 3 körfält öppna.

Men då har den underbara förvandlingen skett,  då helt plötsligt leder 2 körfält in till ön, medan 1 (ETT) körfält leder ut från ön.

Jag drar således nitlotten varje dag, två gånger!
Allt detta för att fetlagda direktörer och deras snorungar till brats ska få sitta å tuffa i sin nya rolls royce utan att trängas.
ODUGLIGT!

Vänligen
 S-Å Gen


Kommentarer
Postat av: Ni vet vem jag är...

Varför är inte jag inbjuden som skribent? Ingen kan vara så bitter som jag.

2009-05-08 @ 09:54:49
Postat av: Anonym

...Tony?

2009-05-12 @ 16:10:09
URL: http://bitterbloggarna.blogg.se/
Postat av: Mr M

Vem fan annars ??

2009-05-15 @ 09:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0