Small-talk

Det är såklart givet att man i princip hatar vissa kollegor. Men man kan såklart inte visa det. Det jag hatar mest är att man måste ha ett sånt trevligt litet small-talk om väder och vind och annat tjaffs kring kaffemaskinen. Vår kaffemaskin maler dessutom javabönorna ohyggligt långsamt. Det värsta är att jag anar att de mest enerverande personerna som ska inleda ett "trevligt" samtal med en faktiskt är seriösa. De vill verkligen veta om jag hade det bra i helgen. Vad är det för fel på folk!? Vi har inget gemensamt, vi arbetar endast ihop. Det enda jag skulle kunna tänka mig att prata om med en sådan typ av kollega är hur jobbigt och tråkigt det är att arbeta. Men det är självfallet tabu.


Ta mig fan helt jävla odugligt!


Tom A. Hawk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0